- BUP Akuten
- BUP Dagakut
- En väg in
- Kontakta oss i Alltid öppet
- Självvald inläggning
- För remittenter och samverkanspartner
- Kontakta oss
- Befintlig sida: Kontakta oss i Alltid öppet
Kontakta oss i Alltid öppet
Du som är över 13 år eller vårdnadshavare och bor i Stockholms län kan ta en första kontakt med BUP Stockholm via Alltid öppet. Med en digital egenanmälan kan du kontakta oss när det passar dig bäst.
Både vårdnadshavare och barn som är över 13 år kan göra en digital egenanmälan för att få en första bedömning. Vi svarar inom 1–3 dagar, och då får du veta om det är aktuellt med en fortsatt kontakt med BUP eller om du kan få bättre hjälp av till exempel elevhälsan eller på en vårdcentral.
En egenanmälan kan du göra i Alltid öppet-appen eller direkt på webben, och du behöver ha mobilt bank-id för att logga in. Du behöver alltså inte ha appen installerad på din mobiltelefon för att göra en egenanmälan, men eftersom vi svarar dig i Alltid öppet rekommenderar vi att du laddar ner appen, så att du kan få notifikationer om meddelanden från oss.
Alltid öppet på webben
Alltid öppet i appen
Logga in i Alltid öppet-appen. När du är inloggad väljer du först ”BUP En väg in” i listan över vårdenheter. Därefter klickar du på ”Egenanmälan”. Nu kommer du att få svara skriftligt på en rad frågor om ditt, eller ditt barns, mående. Du får svar via appen inom 1–3 dagar.
Om Alltid öppet
Alltid öppet är Region Stockholms plattform för digitala vårdkontakter och finns som app och på webben.
Det här kan du göra i Alltid öppet:
• skicka meddelande till mottagningen
• ha videomöten
• av- och omboka besök
• få digitala kallelser i appen
• förnya recept
• begära journalkopior och intyg
• göra självincheckning vid besök på en mottagning.
Appen är gratis och kan laddas ner från App Store, Google Play eller App Gallery. För att kunna använda den behöver du ett svenskt mobilnummer och svenskt bank-id, eller Freja e-id plus.
Läs mer
Läs mer om hur du laddar ner och kommer igång med Alltid öppet
2024-07-12