Vill vara ensam i sorgen
hej, min mamma doginte för så länge sen och ja saknar henne enormt mycket! vet snart ite vad ja ska ta mig till.?
vill egentligen inte vara med några vill bara vrar själv men vågar inte säga de till någon, är rädd att dom ska tycka att ja är konstig då.? va ska jag göra?
pluttis

BUP svarar:
Hej!
Du har drabbats av något av det värsta som kan hända! Jag förstår verkligen att du saknar din mamma.
Du skriver att du helst vill vara för dig själv men är rädd att andra ska tycka att du är konstig. Det är mycket viktigt att du själv känner hur du vill bearbeta din sorg och hur du kan ta hand om dig själv på det sätt du tror är bäst för dig. Men jag tror också att de som vill vara tillsammans med dig är måna om att vara till hjälp och stöd för dig i din sorg. Kan det finnas en risk att du isolerar dig på ett sätt som gör din situation ännu svårare att klara av? Finns det något du kan göra eller någon du kan vara med som gör situationen lättare för dig?
Sorgen känns olika mycket och på olika sätt vid olika tillfällen. Ibland kanske du vill ha sällskap och ibland vill du vara ensam. Ingen kan tycka att du är konstig för att du gör det du just då känner är bäst för dig.
Var rädd om dig!