Har en fruktansvärd social fobi
Hej.
Jag vet inte vart jag ska börja, men jag har fruktansvärd social fobi. Den blir bara värre och värre verkligen. Jag har fan nästan inga kompisar och när jag ska träffa någon så får jag fruktansvärd ångest. Jag är tilloch med rädd för att träffa min egna pappa då vi inte setts på ca 1 månad. Det här är verkligen inte normalt, jag måste verkligen få hjälp. Det ända stället jag kännermig trygg är hemma. Jag hatar skolan, och jag pratar typ inte med nån där, bara med min ända kompis. Lärarna har jag SKITsvårt för att prata med, speciellt vissa lärare. Så fort jag får minsta lilla uppmärksamheten av ett gäng människor så börjar mitt hjärta dunka å jag har verkligen NOLL självförtroende. Jag har slutat tror att det finns något hopp för mig. Om jag inte skulle haft detta problemet skulle livet vara toppen, även fast jag inte har några vänner och aldrif haft någon pojkvän mm. Jag skulle byta ut denna skiten mot vad som helst!
Jag antar att jag inte får nått svar på detta, och om jag skulle få det skulle det var ett mirakel, ni tycker säkert det låter skitdumt men jag vet inte hur jag ska förklara...jag vill verkligen ha någon att prata med ALLT om och som verkligen förstår mig. Jag vill dö, men ändå inte. Jag borde verkligen inte vilja leva, men det är något som håller mej uppe. Antar att det är min familj och hästarna...Jag ser iaf verkligen ingen framtid,, jag kommer aldrig kunna skaffa jobb ocdh Sommarjobb har jag aldrig haft. Vågar ingenting! Jag går på tabletter mot ångest, men det hjälper inte ett piss..vet inte vad jag ska skriva mer, men jag är verkligen behov av hjälp! :(
Ensam, ledsen, orolig

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt öppenhjärtiga och innehållsrika brev!
Du verkar verkligen ha ett lidande pga de begränsningar som din blyghet och oro sätter för dig. Du skriver att du äter tabletter som inte hjälper. Har du talat med den som skrivit ut tabletterna om det? Du ska veta att du inte alls är ensam om de här problemen och det finns även andra behandlingsmetoder än medicin som kan hjälpa dig.
Om du vänder dig till din BUP mottagning är det viktigt att du talar om dina problem i detalj så du får rätt hjälp. Behandlingen finns på vissa mottagningar i enskild kontakt, på vissa finns gruppbehandling med andra tonåringar med liknande besvär.