Hur får man ett bolltäcke?
Hur gör man för att få ett bolltäcke? Min mamma har fått ett bolltäcke av sin arbetsterapeut på vuxenpsyket och jag har provat det. Sover superskönt med det (annars har jag rätt svårt att somna på kvällen) och använder jag det i soffan på dan ibland för att coola ner.
Strulan

BUP svarar:
Hej Strulan, Så skönt att du hittat ett behagligt sätt att att somna på kvällen! Jag förstår att du vill ha ett eget bolltäcke. Som du vet så är det arbetsterapeuter som har hand om det. Man behöver ha en kontakt vid BUP, vårdcentralen eller habiliteringen för att träffa en arbetsterapeut. Det är också möjligt att få ett bolltäcke om man köper det privat i en hjälpmedelsbutik, men det blir dyrt förstås. Så kolla med din egen vårdkontakt om du har någon. Du kan också be din mamma fråga sin arbetsterapeut om en möjlig väg för dig att få ett bolltäcke. Lycka till och sov gott!