Har telefonfobi, hur ska jag kunna kontakta BUP?
Hej !
Jag har skrivit här förut men jag undrar kan man skicka mail till bup och förklara allt? Jag har telefon fobi och har ingen som kan ringa till mig ! Jag börjar få kris på livet och vill börja få tag i det. Orkar inte må dåligt längre .

BUP svarar:
Hej!
En del ungdomar vill få kontakt med oss på BUP, men vill eller kan av olika skäl inte ringa till oss. Vanligast är det förstås att man ringer till mottagningen och beställer tid. Men det går också bra att besöka mottagningen. Du hittar adresser till närmaste lokala BUP-mottagning på vår hemsida.
Det går att skicka mail till mottagningarna i Stockholm, men eftersom mail inte är tillräckligt säkert när det gäller sekretess kan vi inte ha kontakt med patienter den vägen. Det innebär alltså att du behöver komma till mottagningen för att få tid. Ta gärna med dig en anhörig eller någon du litar på som kan ger dig stöd om du behöver det. Vill du hellre få stöd via nätet, har www.tjejzonen.se och BRIS chattfunktioner om du behöver någon att prata med på det sättet. Lycka till!