Har ni drop-in på någon BUP-mottagning?
Kan man göra ett drop-in hos nån av er, någonstans i stockholm? Jag är inte sugen att skriva upp mitt namn och allting, jag vill bara prata med någon. Få något piller kanske, sluta med självskadebeteende och allt sånt.
Hej

BUP svarar:
Hej!
Tyvärr har vi inga drop-in tider på BUP-mottagningarna. Man behöver iregel boka en tid för att komma på ett samtal och man behöver lämna namn och adress. Detta är för att din egen patientsäkerhets skull. Men du kan be om att få ett första anonymt bedömningssamtal och du kan om du vill chansa och gå till en mottagning. Kanske kan någon prata med dig en stund. Men jag tror att om din problematik handlar om självskadebeteende så behövs det fler samtal än något enstaka. Så jag tycker att du ska be någon av dina föräldrar hjälpa dig att ringa och boka tid på din närmaste BUP-mottagning. Du ska se att du kan få hjälp med att dels få prata med någon och dels med att sluta med ditt självskadebeteende. Lycka till!