Gått hos BUP jättelänge, orkar inte mer nu!
jag orkar inte mera! Jag orkar inte skär mej jag orkar inte ta mitt liv. VA FAN SKA JAG GÖRA?Jag har gått hos bup jätte länge nu.VA FAN SKA JAG GÖRA. Orkar för helvet inte mera.HJÄLP!
A

BUP svarar:
Hej!
Utifrån ditt korta brev förstår jag att du inte mår bra. Förmodligen känner du dig maktlös och frustrerad, då du har haft en långvarig kontakt med BUP utan att känna att du blir hjälpt.
Jag undrar lite hur det kommer sig att det har gått så lång tid av BUP-kontakten utan att du fått hjälp? Vad är det du behöver som BUP inte förstår?
Jag undrar också om din behandlare på BUP vet om hur du har det just nu? Är det något särskilt som hänt som gör att du inte känner att du orkar mera?
Jag känner inte till din bakgrund, men det är viktigt att din behandlare på BUP vet det och att han eller hon också får veta hur orkeslös du känner dig, att du har tankar på att ta ditt liv och att du kanske skär dig. För att du ska få rätt hjälp och för att situationen ska förändras för dig, behöver du ta hjälp av dem som finns i din närhet.
Du kan alltid visa ditt kärnfulla brev till oss, om det är svårt för dig att prata med de du träffar på mottagningen. Var rädd om dig och lycka till!