Arg och full av hat
jag är så mordsbenägem mot oskylldigt folk.
om nån eller några på stan råkar gå in i mej eller kolla konstigt på mej så kan ja bli så arg och full av hat så att jag vill knivhugga den eller dom, (går alldtid med kniv)
jag har så mycke hat inom mej så att jag blir utåtaggerande mot andra, jag är dels sjukt otrevlig, och mycke annat. vad ska jag göra.
Comostracker

BUP svarar:
Hej Cosmotracker! Tack för att du skriver till oss. Det är första steget till att du ska kunna bli hjälpt och utveckla förmågan till att bättre hantera dina känslor! Jag förstår att det måste vara jobbigt att bära på så mycket hat. Är det någonting som har hänt? Är du rädd att någonting ska hända? Det första du nu behöver göra är att sluta bära kniv. Om någon blir knivhuggen så är risken för att någon ska skadas allvarligt eller dö mycket stor. Jag tycker att du därför idag när du läser detta ska bestämma dig för att lägga undan din kniv. Jag tycker att du behöver få hjälp med dina svårigheter och jag vet att det finns bra hjälp att få om man bär på sådana känslor och tankar som du beskriver. Det kan se lite olika ut beroende på vart i landet men bor men generellt så är det så att man i din ålder ska vända sig till vuxenpsykiatrin. På www.1177.se kan du hitta din närmaste vuxenpsykiatriska mottagning. Tveka inte, ta kontakt med vuxenpsykiatrin på din hemort!