Vågar inte söka hjälp
Hej! Jag är en tjej som har mått väldigt dåligt i över 2 år nu, och jag har börjat tänka väldigt mycket över min vikt. Mer än vad jag gjorde förut. Det har gjort så att jag har börjat hoppa över måltider och äta väldigt lite, och när jag äter så vill jag spy upp det. Har dock aldrig lyckats få upp det. Det har lätt till att jag skadar mig själv och får självmordstankar. Vad ska jag göra? Jag vågar inte söka hjälp på grund av min Mamma.. varken skolsystern eller skolkuratorn kan hjälpa, har försökt att fråga de redan.

BUP svarar:
Hej!
Du har börjat tänka mycket på vikten och hoppa över måltider, börjat få självmordstankar och ha nära till att skada dig själv. Du ska absolut söka hjälp innan det blir värre.
Det låter som du har skrivit till oss förut och då fått rådet att vända dig till skolkurator eller skolsyster men det har inte fungerat. Du har heller inte kunnat tala med din mamma så hon kunnat hjälpa dig kontakta någon.
Men du kan själv kontakta ungdomsmottagningen i din kommun dit man kan gå utan föräldrars  vetskap.
Du kan också chatta med Shedo och, om suicidtankarna blir starka, ringa Mind-självmordslinjen.
Kontakta dem!