Vill tala med någon som lyssnar
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det här men vill bara skriva till någon som faktist lyssnar.
Jag är 14 och har antagligen en ätstörning, jag skrapar på benen o har ett jack där jag skrapar så jag blöder, kan inte koncentrera mig i skolan och tror att jag har antagligen add eller asperger, min pappa dricker och min mamma bråkar med pappa pga det, har typ inga vänner, ett av min husdjur blev jätte sjuk och fick somna in på höstlovet, och en släkting dog för ungefär två månader sen. Jag har mått jätte dåligt i flera år och nu liksom bara faller allting. Jag har börjat läsa om hur man tar självmord på enklaste sätt och det sätt som gör minst ont. Sen har jag skrivit meddelanden som jag sparat i anteckningar så att jag kan skicka iväg till de få vänner jag har, när jag planerat att ta mitt liv.
Samtidigt så vill jag bara börja om hela mitt liv och må bra igen. Men vet verkligen inte om det skulle gå, hela mitt liv är i princip redan förstört.
Jaghar fyra bästa vänner som jag alltid pratat med. Men vi har typ tappat kontakten och typ ingen av de pratar eller svarar mig när jag skriver till dem. De vet lite om hur jag mår men har inte berättat om allting.
Nu har jag börjat att tänka mer på vikt  eftersom att jag vill dö vacker. Varje dag så räknar jag kalorier i minsta cocktail tomat och adderar kalorier och tränar sedan så jag hamnar under 400 kalorier per dag.
Jag har försökt att söka hjälp flera gånger men jag fegar ur. Samma sak när jag ringt till bris osv. Jag vågar inte ens prata längre.
Jag vill bara att någon ska lyssna på mig innan jag gett upp helt.
Hon som alltid ler

BUP svarar:
Hej!
Ditt liv är inte förstört. Men det är tungt för dig nu. Du har förlorat ett djur och en släkting. Din pappa dricker och dina föräldrar bråkar. Då kan det vara så att de är upptagna av sina egna konflikter och inte riktigt kan vara det stöd för dig som du behöver. Och jämnåriga vänner kan  ha svårt att förstå eftersom de ännu är så unga.
Då är det bra att tala med någon utomstående. Jag gissar att du har skrivit hit förut och fått detta råd, men du har inte riktigt vågat. Men att möta och tala med någon är en annan sak än att skriva till och få svar i frågelådan. Man har möjlighet att tala tillsammans och tillsammans söka förstå och hitta lösningar. Att du är rädd innan du prövat är inte konstigt, det är nog alla första gången. Men den du talar med kommer att förstå det.
Du vill att någon ska lyssna. I ditt brev syns att du kan utrycka dig i skrift på ett sätt som både berör och blir förståeligt. Om du är rädd att tala med någon skulle du kunna skriva ett brev såsom du gjort till oss, ta med till skolkurator och samtala utifrån det.
Gör det fastän du är rädd!
Och om tankarna på att inte vilja leva blir starka kan du ringa, chatta eller mejla till Mind/självmordslinjen.
Sök hjälp nu!