Mamma och jag bråkar mycket
Mamma och jag bråkar jättemycke och det går ut över min pappa och syster. Mamma och jag har jobbig relation. Ingen av oss kan ge oss. Hon skriker ofta om hur värdelös jag är och hur jobbig jag är och massa andra fula ord. Gör jag inte allt perfekt blir hon arg. Jättearg.
Pappa orkar inte med alla bråk mellan mamma och mig och vill skilja sig. Mamma är jättearg på mig för det och skriker på mig att det är mitt fel och att jag förstör hennes liv då det är hennes livs kärlek osv.
Har försökt säga att vi kan gå i terapi osv, men hon VÄGRAR.
Har eskalerat så pass mycket nu att jag får flera panikattacker och börjat skära mig även fått massa kroppskomplex och dragit ner på maten ganska mycket och tränat mer. Vill äta osv. Men får skuldkänslor efteråt.
Pappa är arg och skriker på både mig och mamma. Han kan jag inte prata med.
Vet inte vad jag ska göra. Hjälp.
Ledsen

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vilken besvärlig situation du beskriver! Här kommer några förslag.
Jag tänker du skulle kunna prata med din pappa och föreslå att dina föräldrar tar kontakt med familjerådgivningen. Det skulle vara bra för er alla och det är kanske lättare att det kommer från din pappa än från dig.
En annan idé är att du försöker få någon kontakt där du kan diskutera din familjesituation. Kanske med din skolkurator eller genom att chatta på Tjejzonen?
Ett annat sätt kunde vara att du försöker förändra din relation till din mamma. Du beskriver att ni båda trappar upp era bråk och ingen kan ge sig.Kan du pröva att göra på något annat sätt? Försöka göra något så att era bråk inte trappas upp?
Jag tänker det finns två ställen du kan ta kontakt med för att få mer hjälp. Dels kan du ringa BrisTel.116 111 och dels kan du ringa socialtjänsten anonymt och få lite tips och råd. Lycka till!