Medicin mot ångesten?
Hej Bup. Jag är en tjej på 13 år och har lidigt av ätsötrningar i snart 2 år. Får hjälp med mina ätstörnigar nu och ja, har självskadebeteende och extrem ångest, såndär dödsångest. Kan man ta tabletter för ångest dom 13 åring? Tänkte fråga bup det när jag kommer dit, för orkar inte med min ångest längre.
En tjej som inte orkar att leva längre.
Tabletter för ångest som 13 åring

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Vad bra att du får hjälp med ätstörningen! Mitt råd till dig nu är att ta upp ångesten och självskadebeteendet med den du träffar på BUP. Berätta allt som känns viktigt om hur du har det och hur du mår så att du kan få så bra hjälp som möjligt.
Visst kan det vara så att man kan få medicin mot ångest även som trettonåring, men det kanske också finns andra saker som kan hjälpa dig. Det måste du och din kontakt och dina föräldrar komma fram till tillsammans med läkare.
Lycka till och ta väl hand om dig!