Hjälp mig
hej, jag är 13 år och asperger (fick diagnosen i september 2017) sedan ja var 9 har ja haft självmordstankar och självskadebeteende, förra terminen blev det värre, ja berättade för mamma och pappa o ja gick till bup och fick hjälp. sen nu när ja böjade 7an blev de värre, har nu ärr på benen o hela armarna. till slut fick mina föräldrar reda på de. de tog bort alla rakblad och rakhyvlar. nu en månad senare tror de att ja mår bra igen för att ja it skär mig längre, men hurfan ska ja kunna göra de när de typ tömt huset. ja tänker it prata me kuratorn för hon hanterade allt fel förra gången som ja vände mig till henne. de blev it alls som ja tänkt mig o de blev jobbigare än nödvändigt, så ja vågar it prata me henne. har även börjat skolka för ja orkar it bry mig. förut sov ja ca 11-12timmar varje natt men nu sover ja 3, ja är trött hela tiden men kan it sova hur mycket  ja än försöker.
hjälp mig

BUP svarar:
Hej!
Du har en jobbig situation nu. Och du behöver få tala med någon och få hjälp att hitta vad man ska göra för att du ska må bättre. Att tala med skolkuratorn gick inte så bra. Men du fick hjälp av Bup tidigare. Kan du berätta för dina föräldrar hur du mår så ni kan gå till Bup igen?
Att sova bara 3 timmar varje natt är förstås alldeles för litet.  En sådan sömnbrist gör ofta att allt som är svårt bara  känns ännu svårare.  Kanske stannar du hemma från skolan för att du inte orkar gå upp på morgonen. Eller kanske är det något i skolan som behöver göras på annat sätt för att det ska bli bra för dig. Men det är viktigt att du får hjälp med detta så att du inte stannar hemma från skolan mer och mer.
Så tala med mamma och pappa. Berätta för dem hur du mår och om du själv tycker det är en bra idé, be dem kontakta Bup igen.