Orkar inte längre
jag orkar inte, jag har haft flera dippar i mitt liv just nu, orkar fan inte. Vill inte vara hemma för alla i min familj är fan dumma i huvet, ingen bryr sig om mig. överdriver inte. Ena stunden i mitt liv mår jag rättså bra, överväger inte till att ta mitt liv. men sen går det åt helvete och jag skadar mig och vill ta mitt liv. Jag hatar mig själv, är för  och den senaste tiden har varit åt helvete och känner på mig att nu kommer det inte bli bfra. överviktig även fast jag äter mindre nu, jag kan aldrig bli fin som alla andra. så vafan ska jag ens finnas kvar? allt är bara åt helvete, hatar allt. Vill verkligen inte finnas kvar, vet inte ens om jag kommer orka finnas kvar för att kunna se vara ni svara på detta pissiga, värdelösa meddelande. orkar bara inte

BUP svarar:
Hej!
Jag hoppas innerligt att du kommer få orken tillbaka och känna att det finns fler saker i ditt liv som du gillar.
Ditt brev är inte alls pissigt och värdelöst, utan ett brev fyllt av en stark önskan att ha det på något annat sätt. Du är så sträng mot dig själv. Att du hatar dig själv och tror att du inte kan bli lika fin som alla andra. Det kan du visst bli.
Du verkar vara ute på en känslomässig berg-och-dal-banefärd. Ena stunden är det rätt bra för att sedan i nästa sekund uppleva att allt går åt helvete. Att ingen bryr sig. Familjen är hur jobbiga som helst. Jobbigt läge.
Jag kommer ihåg min tonårstid som just en turbulent tid. Mycket känslor och jag pendlade mycket i humöret och kände ibland att de vuxna inte fanns där på ett sätt som jag ville.
Att bry sig lagom mycket som förälder är en svår balansgång. Ibland hade mina föräldrar rätt, men det gick ju inte att ge dom cred för det. I alla fall inte i stunden. Att vara 17 år och på väg att bli myndig. Vilja vara självständig, men också liten ibland. Det är ingen lätt balansgång.
Vet inte om det är någon tröst för dig, men det verkar finnas en grym power i dig. Använd din energi på ett konstruktivt sätt. Bra att du skrev brevet till oss.
Skulle avslutningsvis vilja rekommendera ett chatt-forum: Tilia.
Eller så kan du ta kontakt med tjejzonen.
Två bra verksamheter som vänder sig till tjejer i din ålder.