Kollar på datorn hela dan tills jag sover
Hej jag är en kille på 13 år som flyttade till en stad för ett år sedan för att min mamma slog mig och mina syskon nu bor jag hos min pappa  och idag ett år senare så känner jag jag mår nt bra jag tittar hela tiden jag går till skolan jag går hem kollar på datorn hela dan tills jag sover på helgerna så kollar jaag på datorn hela tiden
Noel

BUP svarar:
Hej!
Att bli slagen av sin förälder är något mycket svårt. Det kan väcka starka känslor som raseri, hat, självförakt och skuld. Ofta håller man dessa känslor för sig själv.
Hur är det för dig? Har du kunnat tala med någon om hur du mår och har mått, eller har du hållit dina känslor för dig själv?
Du skriver att du mesta tiden bara kollar på datorn. Det låter som datorn blivit en skyddande bubbla och att det skulle vara bra för dig att tala med någon.
När man gömmer undan sina känslor och tankar fortsätter de lätt att påverka en. Man kan t ex känna att det som hände var ens eget fel, fastän det inte alls var så.
Vet din pappa om hur du mår? Om inte - kan du försöka berätta för honom så han får en chans att hjälpa dig? Han skulle kanske kunna hjälpa dig att få kontakt med någon att prata med.
Ta kontakt med kuratorn i skolan. Du skulle kunna prata med hen och berätta - som du gör här - om hur du känner dig.
Dessutom kan du också ringa, chatta eller maila till Bris.
Försök! Du ska inte behöva må så här.