Ville ha bekräftelse men det blev fel
hej!
för ungefär ett år sedna så skickade jag bh bilder till en kille och nu går i min klass, jag är jätte rrädd för att han ska säga till någon att jag har gjort det men han har skickat bilderna på sina magmuskler, jag gjorde det för jag gillade han och för jag ville att någon skulle skicka typ "snygg" eller nått jag ville lixom ha bekräftelse, vad ska jag göra?
H

BUP svarar:
Hej!
Han har ju skickat bilder på sin kropp till dig och vill kanske inte heller att det ska komma fram. Att han skickade bilder till dig betyder som jag ser det att han var/är lite intresserad av dig, annars skulle han inte skickat bilderna till dig. Han kanske är en OK kompis som inte skulle göra dig illa.
Om det inte går något rykte om detta på din skola och det gått ett år så talar väl tiden för att det inte kommer komma fram. Men säker kan man inte vara.  Det är det som är bekymret med att skicka bilder till varandra, då man inte vet om dom skickas vidare eller vad som händer.
Du ställer frågan vad du ska göra?
Jag förstår att du säkert ångrat dig tusen gånger och tänkt "varför skickade jag iväg bilderna". Du ville få bekräftelse och var intresserad av killen. Inget fel att vilja få uppskattning.
Att skicka bilder till varandra och lägga upp bilder på Instagram eller Facebook kan man ju göra - men det beror på hur motivet ser ut. Att de inte visar för mycket. Om någon skulle tjata sig till bilder eller utöva utpressning måste du prata med någon vuxen om detta. Också ifall du känner dig tvingad att göra något som inte känns rätt.
Jag vet inte hur din kontakt med killen är just nu. Om ni är kompisar eller om ni inte umgås med varandra längre. Om du skulle prata med honom om detta riskerar du naturligtvis att bilden sprids eller att han skulle ta detta på fel sätt. Det skulle också - om vi tänker positivt - kunna vara så att han berättar att han raderat bilderna eller väljer att göra det då han förstår att du mår dåligt över detta.
Sist men inte minst: ALLA vill och mår bra av att få lite bekräftelse. Längtar efter att få höra att man är fin/snygg. Alla mår bra av att få beröm och komplimanger för sin personlighet, men också för sitt utseende. Speciellt av någon man är intresserad av. Självförtroendet höjs och det känns bra. Killen var ju stolt över sina magrutor och ville imponera på dig. Jag hoppas att du fick fina komplimanger från honom.