Ingen förstår varför jag mår dåligt
hej jag skär och vet inte hur jag ska sluta hjälp mig bara här i från många avminna vänner skär sig oxå och jag mår jätte dåligt över detta ingen förstår för jag har ingen bra andledning till varför jag mår dåligt. Så ingen förstår, hemma hos mig är det så stökigt att man knappt kan gå. Jag mamma ovh pappa bråkar ganska ofta och vet ej vad jag ska göra HJÄLP!
anonym

BUP svarar:
Hej!
Du säger att ingen förstår varför du mår dåligt. Och kanske förstår du det inte riktigt själv.
Men du mår inte bra. Du säger att dina föräldrar bråkar ofta och att det är väldigt rörigt hemma. Det kan vara en tillräcklig anledning till att du inte mår bra. Att föräldrar bråkar med varandra är något svårt och påfrestande för ett barn. När föräldrar är för upptagna med sina egna konflikter kan det lätt bli så att man som barn lämnas för mycket ensam och utan det stöd man själv behöver.
Du behöver tala med någon om hur du har det och hur du mår. Det låter också som dina föräldrar kan behöva hjälp med att hantera  sina konflikter och få stöd i att bättre se dig och hur de som föräldrar ska vara ett bra stöd för dig.
Jag tycker du ska börja med att tala med någon professionell vuxen om din situation. Kanske skolkurator eller mentor?
Du kan också ringa till, mejla eller chatta med BRIS telefonnummer 116 111 där du, om du vill, kan vara anonym.
Eller så kan du kontakta ungdomsmottagningen, umo i din kommun.
Vänta inte!