Panik över hälsosamtal med skolsyster
Har panik, vi kommer ha hälsosamtal med skolsyster och hon plockar en slumpis under en veckan å jag har panik då jag var å vägde osv i våras med kuratorn osv då jag spydde upp å skärde mig å svälte mig själv bla. Sen ljög jag mig ur att jag mådde bättre. Sen blev det bara värre psykisk. Men nu blir det värre även fysiskt.
Tog igång det på allvar i må förra veckan då jag vägde mig. Vägde då lite mer än i våras, på tisdagen åt jag ingenting på hela dagen. Men ons morgon fick jag panik då jag höll på svimma å åt mkt...
Sen har jag gått ned några kilo, men åt mkt under helgen så fick upp lite men inte då mkt. Vägde typ 300 gram mindre än i våras, men åt typ ingenting igår(lågkaloimrinudlar  till frukost 1 frappe på eftermiddagen som jag spydde upp) å så imorse samma som igår. Men så inget under dan. Höll på svimma på idrotten vilket var läskigt men tog mig i mål på 1.7 men 7 min sekigare tror jag å gympaläraren sa att jag skulle strunta i tiden å stryka det här. Direkt jag kom tbx. Å jag har ingen aning vad mina kompisar sagt till honom...
Å nu vägde jag mindre men åt nudlar(lågkalori) till middag men så även två kakor som jag bakat å fick jätteångest över det å att jag ätit för mkt å vill ba spy men vågar int då mamma e hemma.
Så är jätteorolig att skolsyster kom fråga vrf jag gått ned samt att mina kompisar/ lärare snackat med hene. Å jag hatar att ljuga men kommer göra det för att komma ur...(ljög om att jag ätit osv för mina föräldrar igår å att jag vart på stan när jag tränat 4 Tim) å sen på ti nästa v har vi bad å vill inte bsda då jag hsr skärsår fulla benen. Har inga problem att berätta för idrottsläraren då jag pratsde med kurator osv i våras så mina föräldrar fick veta. Men vill inte att han ska ta upp det på utvecklingsamtal om jag har han då jag inte vill prata om det med mina föräldrar samt då jag skadafe mig senast igår å de kan komma vilja kontrollera att de jag har är gammalt.
Å är rädd för att inte säga något men bada iaf å att då hela klassen kom stirra på mitt ben(utom mina kompisar jag är med mest då de vet) å att de kom behandla mig annorlunda. Vet att flera kmr förstå då många i klasden har ätstörningar samt vet minst 3 som skadat sig själv.
Har jätte mkt panik och jag vill ha hjälp men känns inte som någon kommer ta mig på allvar....  hatar att det blivit en vardag r mig de senaste 3 1/2 åren att jämt oroa på sig för om någon kommer på mig ser hur jag måt osv... Help...
Ingentin..

BUP svarar:
Hej!
Ditt brev utrycker mycket ångest och oro. Ångest över att man ska upptäcka att du självskadar och äter för litet, men också ångest över att du inte ska bli sedd, inte ska bli tagen på allvar och inte ska få hjälp.
Det är bra att du också vill ha hjälp. Att ha det så här gör livet svårt för dig. Eftersom du började gå ner i vikt nu igen inför hälsosamtalet undrar jag också om det kan vara något annat som är svårt i ditt liv som du ber om hjälp med genom att skära dig och inte äta? Som att du visar att du mår dåligt men inte visar vad det är?
Försök att så ärligt som möjligt tala med skolsyster om hur det är. För att få hjälp måste du själv berätta!
Du kan också få stöd genom att chatta med tjejzonen/ätstörningszonen eller kontakta ungdomsmottagningen.