Skadar mig och har självmordstankar
Hej jag är 11 år gammal och känner att jag bara inte kan leva mer. Jag skadar mig själv,har självmordstankar och hatar livet mer och mer för varje dag.mitt beteende har bliv mer och mer aggressivt och jag blir ofta våldsam pgr av min frustration och sorg.Mina föräldrar vet att jag mår dåligt men det känns som att dom tycker att jag bara larvar mig och att det går över snart. Jag har inte kunnat gå till skolan på ett tag pågrund att jag alltid har ont i huvet,ryggen och kräks varje gång jag äter. Jag har träffat flera psykologer och haft det jobbigt i mer än två år.pyskologen jag pratar med vet att jag har det jobbigt men vet bara om mobbningen i skolan resten är min hemlighet. Snälla hjälp mig.
Jag vi bara explodera

BUP svarar:
Hej!
Tack för att du skriver till oss! Så starkt du skriver och så bra du är på att uttrycka dig. Du skriver att du träffar en psykolog som du börjat berätta saker för, som mobbing, men att du bär på andra saker som du inte verkar ha pratat med någon om men som jag får intryck av att du kanske känner på dig har betydelse för hur du mår och känner inför ditt liv just nu. Det är nästa steg du behöver ta nu. Du har mått dåligt i mer än 2 år. Ibland kommer vändningen efter man bestämt sig för att våga berätta om de där sakerna man mått så dåligt över men som man försökt gömma inom sig.
Jag blir också oroad och bekymrad av att du har självmordstankar. Sådana känslor och tankar kommer ofta när vi plågas av svåra känslor och när vi börjar tvivla på att saker kan bli bättre igen. Det kan vara svårt att i detta tillstånd se en väg fram -därför vill jag vädja till dig att berätta för din psykolog om de självmordstankar du har så man kan hjälpa dig på bästa sätt till att börja må bättre igen. Kanske hen då också kan prata med dina föräldrar så de förstår mer om allvaret i ditt mående.
Sist men inte minst vill jag ge dig hopp. Man kan må så himla dåligt en period i livet och tro att det aldrig kan bli bra igen men senare så kommer du upptäcka att du har tagit dig igenom den här svåra tiden och att saker och ting har förändrats och inte alls är på samma jobbiga sätt som allt är nu!