Allt är ett helvete
Hej jag är en tjej på 11 år O allt är ett helvete Röker har gjort i 2 år dricker har gjort i 1 år O har självskadebeteende O är självmordsbenägen O Aa nen har rasat ner igen orkar inte mer skärde mig senast idag oxå....men jag känner om mitt liv sja vara såhär så vill jag inte leva längre O har börjat med marijuana så Aa hoppas ni kan hjälpa mig
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Det är klart att ditt liv inte ska fortsätta vara som du beskriver. Om du vågar berätta hur du egentligen mår och vad du gör kan du självklart få hjälp. Nära till hands skulle vara att prata med din skolkurator. Om du berättar det du skriver om kommer hen säkert att försöka hjälpa dig på olika sätt. Naturligtvis kan du och dina föräldrar ta kontakt med BUP. Det förutsätter att de känner till en del av dina problem och vill hjälpa dig ta kontakt. Om du har svårt att prata med dina föräldrar eller av något skäl inte vill berätta för dem om hur du har det blir det svårare att få bra hjälp. Då tycker jag du ska prata med Bris tel.116110 Du kan ringa dit anonymt och prata med en kurator. Då kan du berätta lite mer hur du har det och diskutera  om olika möjligheter för dig att få hjälp.
Så om man är så ung som du är och självskadar sig och tänker på självmord då är det många som vill hjälpa dig bara du talar om hur du mår. För att få bra hjälp måste andra veta och förstå hur dåligt du mår. Det brukar ibland vara det svåra. Du skrev till oss. Jag hoppas du fått några råd som du kan ha nytta av och att du fortsätter söka hjälp och stöd. Du låter ensam. Kanske skulle du också kunna få hjälp och stöd i din situation genom att chatta med en "storasyster"på Tjejzonen. Det kan också vara värt att pröva.
Lycka till!