Mina jävla självmordstankar
Har bestämt mig nu. Jag ska ta livet av mig, har varit inlagd fyra gånger och det har blivit bättre men nu har det kommit tillbaka. Vad har kommit tillbaka? Jo mina jävla självmordstankar. Jag är så trött på att konstant höra röster i huvudet som bara skriker att jag inte duger och att jag bör ta livet av mig. Jag tänker lyssna på dessa tankar nu för jag orkar inte mer. Har ni nåt tips på vad jag kan göra för att bli av med dom? Fort för annars är min sista dag på jorden är den 20 augusti.
A

BUP svarar:
Hej! Tack för ditt brev.
Vad bra att du skriver till oss och att du fortfarande har tid att ändra ditt beslut att ta ditt liv.
Ditt stora problem nu är att du hör röster som skriker att du inte duger och säger till dej att du ska ta ditt liv.
Du skriver att "mina jävla självmordstankar"kommit tillbaka. Det låter som om du inte riktigt är överens med dina självmordtankar, men att dom plågar dej så mycket att du inte orkar höra dom
Du skriver att det blivit bättre men att de nu kommit tillbaka. Som du säkert vet, tar det ofta tid innan svåra problem blir bättre. Det är ofta två steg framåt och ett tillbaka.
Jag tycker att du ska ta kontakt med de som du har eller haft kontakt med tidigare inom psykiatrin. De känner ju dej och din problematik och det är en stor fördel. Det är lätt att tappa modet när man har det så besvärligt som du har. Men ge inte upp nu utan fortsätt att kämpa - det får bli mitt tips till dej!
Du kan också chatta om dina självmordstankar på https://mind.se/var-hjalp/sjalvmordsupplysningen/
Ta hand om dig