Har en ond och en god sida
Jag har två sidor, typ som i en film de onda och de goda kan man säga. Men tyvärr i mitt fall är den "goda sidan" bara en fasad. Jag är förstöd inuti men jag har fått en såkallad roll i mitt umgänge att va den roliga den posetiva o den som alltid ger andra glädje o aldrig är ledsen. Det har bara blivit så på något sätt. Men jag fake ler för så fort jag är ensam bryter jag ut. Jag äter inte jag sover inte o jag skär mig själv o tar överdoser av alvedon o sånt. Jag har inte brerättat om min andra sida för någon för jag är rädd att sidan ska smitta av sig på dom. Att dom också ska börja må dåligt och mitt självskadebeteende ska smitta. Jag vill inte att nån ska veta heller. Jag Knr bara ingen som hälst livs lust.   Alla dagar är som sår o för varje dag som går blir såren större. Jag Knr helatiden pressen att prestera bra. I mitt högstadie måste man också va på ett visst sätt. Klä dig så va så och du ska absolut röka o dricka o festa. Och om man är oskuld o nån fär reda på det är det kört. Killarna bestämmer och dominerar över tjejerna helklart. När man går förbi blir man kollad på granskat och betygsat "hon har snygg röv" hon har stor näsa" osv.  Jag mår bara dåligt o jag kan inte le längre den "onda sidan" har tagit över mig helt.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Oj så klok du låter! Och vilken stor utmaning livet kan vara, särskilt när man går på högstadiet. Jag önskar jag kunde berätta för dig om alla jag träffat som känt sig på pricken som du, lika pressade från olika håll.
Min uppfattning är att det inte finns helt goda människor, lika lite som jag tror att det finns helt onda. En av de absolut svåraste frågorna alla vi på jorden brottas med är hur vi ska kunna leva med att vi är lite "både-och". Framförallt är det jobbigt att kännas vid den där sidan vi har som du kallar "ond".
När jag nu läser din berättelse om hur ditt liv ser ut med prestationskrav och betygssättning - inte bara av studieresultat - utan även av utseende, krav på att klä sig på ett visst sätt, att vara oskuld, så blir jag arg ('heligt förbannad' skulle man kunna säga).
Vet du, jag är övertygad om att du kan behöva få säga ifrån ibland. Du ska däremot inte vända din ilska mot dig själv!
Jag länkar här till tjejzonen.se för att jag tänker att det kan vara skönt att ha någon att prata eller chatta med.
Men du skriver också om att du gör dig illa på olika sätt. Det tycker jag att du ska prata med någon professionell om.
Jag föreslår att du vänder dig till ungdomsmottagningen där du bor, för där kan man få samtalsstöd.