Rädd att ramla tillbaka i droger och prostitution
Tja. Jag är en 18 årig kille som är påväg åt helvete tror jag?
Jag har egentligen inget att klaga på, jag har föräldrar som älskar mig, jag har inget jobb men jag är på god väg att få ett,jag har vänner som vill va med mig.Men ändå så känner jag mig ensammast i världen och oälskad.Det är inte så att jag vill dö,men jag tror jag har ett skadebetende! Innan jag fick min adhd diagnos i mina yngre dagar,så hanterade jag mobbning och utanförskap med att slå mig och ligga runt med äldre män vilket inte gjorde saken bättre men jag ville bara att folk skulle se mig och ge mig kärlek. Efter några vänder på psykhem efter ett antal självmordförsök så skulle jag säga att jag har kommit rätt långt.drog fri och rätt så intresserad av livet.Idag så går jag hos min terapeut men jag har inte sagt något om att jag är rädd att ramla tillbaka i gamla spår. Även om jag mådde piss av att utföra handlingar med främlingar så hade jag en identitet! När min bästa kompis snokade igenom min mobil så fick hen se vad jag höll på med och ställde mig mot väggen och frågade varför jag höll på med "prostitution"? å ärligt vet jag inte jag har inget behov av pengar utan det ger mig en kick att jag gör något dåligt.sedan så mår jag sämre och måste ligga igen för att hantera ångesten. Vilket är kanske ett självskadebeteende?
Jag är livrädd för att det här ska förstöra mitt liv!Jag har vänner som vill att jag ska flytta ihop med dem men jag är rädd att de ska döma mig som en hora eftersom jag kan ramla tillbaka när jag börjar bli deppad vilket händer rätt ofta. Skulle jag få tag i droger och bli desperat på pengar,då skulle jag aldrig kunna räddas för jag älskar den livsstilen mer än att leva ett Svensson liv. Då utsätta mig för fara gör mig "viktig"
Jag har ju känslor men jag är kass på att visa dem,så finns de ändå där. Mina föräldrar kallar mig empati lös och kanske är jag det :(??  Men när man har varit med om mycket så slutar man bry sig och begraver ens känslor.  Och om jag vill så skulle jag absolut kunna göra bra saker men det känns som jag bara väljer fel.
Kanske är det att jag inte vet hur man ska älska sig själv och om jag någonsin kommer kunna göra det.
The Guy

BUP svarar:
Hej!
Jag håller med dig, det verkar som att du har kommit långt om man jämför med var du har varit! Bra gjort!
Det är ofta så att man blir rädd att ramla tillbaka i gamla spår när man kommit en bra bit på väg. Det är nästan faktiskt så att man behöver räkna med att det kan bli lite bakslag, men poängen är att för varje framsteg blir man starkare.
Jag läser ditt brev igen och slås av hur fel det blev när du antagligen mest ville bli uppskattad och omtyckt. Just därför värmer det att du skriver att du har föräldrar som älskar dig och vänner som vill att du ska flytta in hos dem!
Eftersom du brottas med så svåra saker och behöver kraft att stå emot destruktiva sidor hos dig själv, rekommenderar jag dig att fortsätta söka hjälp och stöd.
Då du har fyllt 18 kan du inte komma till BUP men jag tänker att ungdomsmottagningen skulle kunna vara ett alternativ.
Du kan även ta kontakt via chatt på sajten Killfrågor eller ringa till PrevenTell eller Pegasus hjälplinje, om du upplever att du tappar kontrollen över din sexualitet och är rädd att göra dig själv illa igen.
Allt gott!