Blir arg på möten med BUP och Socialtjänsten
Jag vet inte va ja ska göra längre är inte veta på att skriva sånt här men testar. Jo asså ända sen ja va ligan så har minna föräldrar bråkig druckit och vart väldigt jobbiga. Sen en tid tillbaka så har soc varit inkopplat och bup med för den delen pga att jag skär mej. Men mitt problem e att när jag väll sitter på möten med bup eller soc så blir jag bara så jävla arg jag klarar inte av att sitta still men de brukar jag alldrig men mötena slutar för de mesta med att jag inte kan kontrollera mej o börjar gråta o går därifrån. Jag glömde o skriva de men jag vägrar att åka till bup eller soc så dom kommer hem till mej istället.
Så jag får aldrig ur mej ett ord när jag e i en sån situation och jag vill liksom ha hjälp mest ifrån soc för jag vet inte hur länge till jag orkar bo hemma. Mina föräldrar är skilda sen 4 år tilbax men bor ihop nu. Dom håller på så hela tiden pappa brukar sticka hemifrån när mamma kommer o om han inte gör de så slutar den med att de blir världens bråk. När jag va liten så brukade pappa oxå dra hemifrån men då brukade han åka iväg till USA o va borta i minst ett halvår för att sen komma hem o lämna igen efter nån vecka. Innan dom skilde sej så flyttade vi hela tiden jag vet inte varför men nu hottar dom med o flytta igen o jag klarar inte av de här längre. Dom säger att dom ska bättra sej när vi flyttat men de händer aldrig. Fan va ja hatar mej själv o mitt liv orkar inte mer längre .
Kevin

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. BUP och socialtjänsten ska ju vara till för att hjälpa dej. Men dom verkar inte förstå att du inte klarar av att prata på möten. Du skriver inte varför du blir så arg. Kanske för att du har svårt uttrycka dej på möten?
Man blir väldigt arg av att inte kunna uttrycka sig tillräckligt snabbt och då mycket står på spel. Att prata om hur man har det väcker ju också upp massa känslor. Ibland kan man bli alldeles överväldigad av olika slags känslor, sorg, ilska, kärlek eller vad det nu väcker.
Det är viktigt att den man pratar med förstår det och kan vänta tills man är beredd att fortsätta samtalet igen. Kanske vill du inte visa för andra hur ledsen du blir? Men det tycker jag du kan göra. Inget att skämmas för!
Men du är bra på att skriva. Jag tänker att om du inte klarar av att prata på möten måste du få BUP och socialtjänsten att förstå det. Kan du ringa eller mejla dom och förklara situationen och be om att de pratar enskilt med dej och att de ger dej den tid du behöver för att beskriva din situation. Du kan bifoga ditt tydliga brev till oss och vårt svar. Om du inte själv kan ta kontakt med myndigheterna så kanske någon vuxen du litar på kan hjälpa dej.
Lycka till!