Har alltid velat ha uppmärksamhet
Hej! Jag har alltid velat ha uppmärksamhet men nu har det gått för långt! Jag vill göra mig ila för att mina kompisar sak bry sig om mig , så jag har börjat göra ila mig själv och göra saker jag vet är hur farligt som helst bara för att göra mig ila. Jag försöker sluta men det går inte , jag har inte sagt det här till någon , och jag varje dag innan skolan hoppas jag att jag gör ila mig. Men det är inte så att jag är utstöt i skolan eller så jag är bara en helt vanlig tjej i skolan , tror alla , men jag har dom här konstiga tankarna som inte gör mig så normal.
Jag vet inte vad jag ska göra och jag vet inte om det är ett riktigt problem men jag mår verkligen inte bra av att göra ila mig själv. Hur ska jag göra för att få bort den här känslan???
förvirrad tjej

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Att vilja ha uppmärksamhet är ju inte fel. Men att göra farliga saker och skada sig för att få uppmärksamhet är att gå för långt som du själv tycker. Du hoppas också på att du ska göra illa dej innan du går till skolan och det har du inte sagt till någon.Jag undrar vad det betyder? Tar du risker i trafiken?Är du mindre försiktig?
Jag tycker det låter allvarligt och jag tror inte dina föräldrar vill att du skadar dej allvarligt. Det är verkligen konstiga tankar och jag tycker att du ska försöka ta reda på hur det hänger ihop att du har dom.
Du kan göra det genom att skaffa en samtalskontakt på en ungdomsmottagning eller på BUP.
Du kan också gå in på umo.se och du kan också fortsätta chatta med någon om dina tankar på tjejzonen.se