Sommaren som är ett helvete
Hej! De har gått några månader sen jag försökte ta mitt liv och denna sommaren har de varit ett rent helvete för mig, de har gått en vecka sen min mamma åkte på semester och mina fastrar tar hand om mig just nu. Jag orkar inte med mina fastrar längre så jag valde en utväg och de var att jag skulle rymma hemifrån
Och ingen av dem hade hemnycklar in till mitt hus, de var bara jag som hade. Alla gick runt och letade efter mig överallt och försökte ringa mig, men jag hade slut med batteri på mobilen och även om jag skulle haft batteri kvar på mobilen skulle jag vägrat och svarat
C.N

BUP svarar:
Hej!
Ja du, en sommar som har varit ett rent helvete låter verkligen jobbigt. Det handlar alltså inte enbart om den enda vecka du fick bo hos dina fastrar medan din mamma var bortrest.
Du ställer egentligen ingen fråga till oss och du skriver inte heller mycket om din livssituation. Men jag blev bekymrad av att du skriver att du för några månader sen försökte ta livet av dig.
Jag hoppas innerligt att de mörka tankar som ledde till det försöket inte längre känns aktuella för dig. Men om sådana tankar kommer är det jätteviktigt att man kan tala med  någon.
Det allra bästa är naturligtvis om du kan tala med din mamma eller pappa. Men om du inte tycker att det fungerar mellan er så vill jag tipsa dig att du tar kontakt med tjejzonen.se. Där kan man få en "chattsyster" att diskutera sina problem med och även få vägledning ifall man kommer fram till att det behövs något mer.
Ta detta på allvar och sök stöd, du kan behöva det!