Min ångest har kommit tillbaka
jag vet att jag är 18 och tekniskt sett borde ha gått till vuxenpsykiatrin med detta men jag kan allvrligt inte kontakta någon där utan att behöva ringa vilket ger mig panik. hag et inte hur jag ska sköta det här jag tog studenten för bara några veckor sen och då mådde jga helt ok men nu kommre allt tillbaka, dysforin, mobbningen, utnyttjandet, misshandlingen, det visar sig på hur mycke värre min relation med alla runtomkring mig blivit. jag orkar inte med mycket annat än att spela spel och ligga i sängen. jag hade en konstig dröm där jag var barn och antastad och våldtagen och jagad runt hamnen och jag vet inte om det bara var en dröm eller bara ännu ett bortttränngt minne och jag är rädd för att fråga mina föräldrar men jag har börjat käna att det kanske är ngt jahg inte vill minnas.
förstår inte vad som hände r, för några veckor sedan blev jag inte ens arg över hur högljutt allt var vilket är ett mirakel för min autistiska hjärna men nu har jag börjat hallucinera och känna att jag blir förförljd ch må dåligt. igen. jag har varit in och ut ur bup under de senaste 4-5 åren och varje gång har jag börjat må ok igen men sen blivit tvungen att gå tillbkaa för att jag inte kunde göra någonting produktivt. så fort det har blivit bra förjävligar sih allt igen och jag borde vara vuxen nu och ta hand om mig själv, inte försöka mitt bsta för att förstöra mitt eget liv, jag drar bara skam över min familj så som jag beter mig.känns ärligt talat som om jag är magnertsisk dragen till olycka för jag bryr mig inte om mig själv och jag minns knappt något alls annat än gårdagen och vad jag planerat för imorgon. vill säga att jag vill bli bättre men det är sen länge en lögn jag sagt för att göra alla glada och lugna för jag har ärligt talat inga känslor och är nöjd med det. skriver endast detta fr att jag inte vet vad annat jag ska göra än att ta självmord eller rymma hemifrån och bli hora som används av andra. det är inget fel på mitt liv hemma men jag klarar bara. inte. av det. för många minnen och för mycket trauma för att det ska kännas som om jag faktiskt kan integrera mig i en normal människas liv och leva upp till folks förväntningar.
jag förtjänar ju ändå inte mycket bättre, är alltigenom en dåloig människa och har försötkt mitt allra bästa för attt ficxa det för att folk ska börja gilla mig men det verkar vara grunden till min natur för att jag är konstant retlig och självisk men vad kan man förvänta sig från ngn som jag. hat har blivit så integrerat i min hjärna att det är ett allmänt faktum, objektivt bevisat. kn inte känna npgot mer och blrir självmordsbenägen så fort jag gör något fel eller blir kritiserad, är ehtlt tom. detta är ärldigt talat så jävla melodramatiskt men jag orkar ninte skriva om det så att det blir mindre egenkärt. har kört med medicin i några månader (bless) men den verkar sluta funka för min ångest har kommit tillbaka. vet inte vad jagg ska säga, vet ej om detta är ett rop på hjälp för det är det inte men ändp är det det. vad vet jag.
2D

BUP svarar:
Hej,
Du beskriver verkligen en förtvivlad situation och att du mår fruktansvärt dåligt. Jag förstår att du har många svåra upplevelser bakom dig, men också att du har fått en del hjälp via BUP. Om du vill fortsätta med denna typ av stöd, nu med vuxenpsykiatrin som du ju åldersmässigt tillhör, så är det inga problem för din BUP-kontakt att remittera dig dit. Du har ju provat ny medicin, läkaren och du behöver ta ställning till om dosen ska förändras eller om medicinen ska vara kvar. Det verkar inte vara så länge sedan du hade senaste BUP-kontakten. Du behöver alltså inte ringa själv till vuxenpsykiatrin, utan tala med din läkare och vänta sedan på en kallelse.
Om du får självmordstankar ibland så tycker jag du ska ringa Självmordslinjen: 90101. Där kan du få prata eller chatta med någon. Det brukar lätta känslorna just då, så man klarar sig ett tag till. Och det är viktigt eftersom vägen är så lång, och det tar tid innan du är ”framme”.
Du kan läsa hur andra upplever sådan stark ångest som du beskriver på sajterna Klara Livet och Snorkel. Jag bifogar också ett par av våra texter om att må väldigt dåligt.
Jag önskar dig ett varmt lycka till på din långa väg.