Vill prata med någon i en chatt
Hej, jag är 13 år, snart 14. Jag har ganska grova självmordstankar och jag hatar mig själv. Jag suger på allt och jag är olyckligt kär i en kille som jag inte ens vet vad han heter. Det låter så fruktansvärt jävla löjligt men jag kan inte ens hålla tårarna tillbaka när jag tänker på honom. Vad ska jag göra? Jag vill så gärna prata med någon. Helst i en chatt, kan ni rekommendera någon? Tack på förhand.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du vill vända det negativa och jobbiga läge du är i just nu genom att prata med någon. Chatt brukar kunna vara ett bra sätt att "prata" om jobbiga saker. Du ska inte vara ensam med allt det jobbiga, att dela med sig av jobbiga tankar och känslor hjälper. Tillsammans med någon är det dessutom enklare att hitta lösningar.
Här är tre förslag på chattställen:
-Tjejzonen har en sommarchatt som är öppen söndagar till torsdagar varje vecka mellan klockan 20.00 – 22.00. Du får prata med en Storasyster, en tjej som är lite äldre än du.
- På föreningen Tilia finns möjlighet att chatta varje kväll, året om mellan klockan 21 och 22:30 för personer mellan 12–30 år.
- På Bris chattar du med en kurator. Chatten är öppen klockan 14 till 21 alla dagar.