Vill inte ha anorexi
Hej
Jag vet inte om det är så allvarligt men man kan ju alltid fråga om hjälp kanske! Jag är en tjej på 13 år snart 14 och jag väger ca: XX kg och är ca:XX cm lång! Och jag har jätte mycket tankar om min kropp!  Varje gång jag äter mår jag illa och tänker bara fyfan vad tjok jag kommer bli! Efter jag äter så tänker jag bara att jag vill träna bort allt! Men vissa dagar tränar jag inte tex: då jag  med en kompis ä då känner jag mig värdelös å kommer bli jätte tjok om jag inte träna efter varje gång jag ha ätit.
Det värsa är vissa dagar har jag inte äns ork till att göra det jag brinner förich det r ridningen! Det tar så hårt att jag inte kan rida, som gör att jag vill äta nurmalt men jag kan inte äta som alla andra vissa gånger som jag ska rida har jag inte ätigt på hella dagen å då ska jag sätta mig upp å rida 3 st hästar!
Jag vill verkligen inte ha anorexia för då måste jag sluta rida!  Men ändå ä jag så rädd för att gå upp i vikt. Så jag är rädd att jag redan börjat sjukdomen anorexian
Anorexia

BUP svarar:
Hej!
Du är rädd för att du redan har anorexi. Ja, du väger alldeles för litet och du säger att du inte kan äta som andra. Om du uppfyller kriterierna för anorexi går inte att säga utifrån ditt brev, men du har tydligt en ätstörning.
Vad säger dina föräldrar? De måste ha sett att du gått ner så mycket i vikt. Har de försökt att tala med dig? Döljer du för dem hur det är? Men du är själv orolig. Din bristande ork drabbar det du älskar mest - ridningen.
Du behöver få hjälp att bryta det här nu - innan det blir värre. Då kan det bli svårare att bryta.
Du ska tala med någon, just så som du skriver till oss. Att bara skriva hit räcker inte för att du ska få hjälp.
Du och dina föräldrar behöver ta kontakt med första linjens barn- och ungdomspsykiatri på vårdcentralen eller så ska ni ta kontakt med BUP.
Om det inte går bör du kontakta ungdomsmottagningen.
Ytterligare ett sätt att få hjälp är att chatta eller maila med tjejzonen.
I vilket fall - gör något nu!!