Vill ta mitt liv, vad ska jag göra?
jag har tängt på självmord länge men nu har jag försökt ta livet av mig och vill ta livet av mig med vad ska jag göra
rebecca

BUP svarar:
Hej!
När det känns så här ska man tala med någon för att få hjälp att förstå sina tankar och känslor. Varför det känns så här, i vilket sammanhang tankarna och känslorna finns.
Då kan man också börja se vad som kan göras för att det ska bli bättre. För bättre kan det bli! Många har varit i samma situation som du och det har kunnat vända.
Du skriver inte om hur du har det, om du är ensam, om du har varit med om svåra saker som du inte riktigt orkar med eller vad annars som kan vara en orsak till detta. Men det är sådant du ska tala med någon om.
Du behöver omgående ta kontakt med någon som kan hjälpa dig. Vänd dig till ungdomsmottagningen i din kommun. Du kan också kontakta första linjens barn och ungdomspsykiatri som finns på vårdcentralen eller så till BUP. Vid  de två sistnämnda behöver också dina föräldrar vara delaktiga.
Vet dina föräldrar om hur du känner dig? Om det är möjligt för dig att tala med dem om detta kan de också  få möjlighet att stödja dig.
Du kan också ringa, maila eller chatta med mind.se/självmordslinjen.
Eller också chatta med tjejzonen. Det kan kanske vara ett forum för dig att börja tala litet mer om hur du mår. Du har skrivit så litet om hur ditt liv ser ut att det är svårt att veta närmare hur du har det.
Vänta inte!