Äter och kan inte sluta äta
Hej.
jag har haft ätsörningar så länge jag egentligen kan minnas (sen jag var 11 och är idag 17), jag jar haft anorexi, ortodoxi och bulimi. Jag har gått upp och ner i vikt hela tiden.
jag har varit inlagd på Mando dagvård, på stockholms center för ätstörningar, men jag känner mig inte frisk.
Jag är så trött på att vara rädd för mig, eller inte rädd för det är jag inte utan bara ha ett så dåligt förhållande till det. Jag äter och kan inte sluta äta och vet inte något om hur jag känner i hunger sak utan jag vill bara ha mat och sedan spyr jag för jag får ångest av det. Jag vill bli av med alla jävla ätstöeningar. Jag vill dock inte bli större mitt liv är jättebra just och och jag trivs med mig själv bara inte delen att jag äter HELA tiden och sedan får panik och spyr... snälla hur ommmer man får bi det här?  Hur kan jag få bort min nya bulimi utan att berätta för någon?
A

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Du undrar hur du ska få bort din nya bulimi utan att berätta för någon? Jag tänker att du själv kanske har den kunskapen.
Du skriver att haft ätstörningar så länge du kan minnas och du har haft kontakt med flera specialistmottagningar men känner dig inte frisk nu.
Hur bra har det gått för dig tidigare att bli frisk, utan att berätta för någon? Har du kunnat få ordning på dina matvanor själv utan hjälp och hur gjorde du då?
Om inte, kanske du ändå ska överväga att berätta? För de flesta underlättar det mycket med stöd och hjälp och du verkar rejält trött på din bulimi - och det är bra. Du låter motiverad.
Jag tycker du ska söka hjälp igen på BUP eller något av de andra ställen du haft kontakt med.
Jag tror du kommer att trivas ändå bättre med dig själv när du slipper bulimin.
Lycka till!