Min pappa misshandlar mig psykiskt
Min pappa misshandlar mig psykiskt, han trycker ner mig hela tiden. Han kallar mig saker, säger att jag inte duger osv. Jag gråter varje dag över detta men vet verkligen inte hur jag ska få det att sluta.
--

BUP svarar:
Hej!
Så ska du inte behöva ha det! Att din pappa trycker ned dig på det här sättet är inte bra för dig och han måste ändra på sitt sätt att vara mot dig.Har du kunnat berätta om detta för någon vuxen som skulle kunna hjälpa dig genom att tala med din pappa? För du kan behöva hjälp av en vuxen att förklara för din pappa hur du känner dig när han gör så här. Att han kallar dig saker och säger att du inte duger är inte ditt fel utan hans.
Men om det inte räcker att tala med din pappa? Jag tycker då att det är viktigt att du får tala mer  med någon om hur du har det tillsammans med honom. Du kan vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun eller ringa till/chatta med  Bris. Du kan också läsa på länken här, koll på soc, vad socialtjänsten kan göra.
Stå på dig. Du ska inte bli behandlad så här!