Min ilska kommer snart att förstöra allting för oss
Hej! Jag vet inte vad jag Ska göra längre? Jag och min flickvän har varit tillsammans i 7 månader och min ilska kommer snart att förstöra allting för oss, jag blir arg för det minsta lilla hon gör som jag stör mig på och då startar jag ett bråk för de och kallar henne dumma saker... jag vet inte hur jag ska kontrollera mig för jag bara säger saker och det finns inget stopp när jag blir arg. Alltså jag älskar min tjej över allt annat och hon är det finaste jag vet och jag vill verkligen inte att min ilska ska förstöra vårt förhållande....
snälla hjälp!!
Anonym

BUP svarar:
Hej och tack för brevet. Det var inte lätt att svara på din fråga skall du veta. Brevet väcker mer frågor hos mig än svar. Samtidigt tycker jag att det fint av dig att du försöker göra något åt saken. Kanske att ilskan är det mindre problemet och det större hur du ser på din tjej och kanske även på andra människor. Det kan vara viktigt att fundera på hur det kommer sig att din tjej väcker denna ilska hos dig.
Som du ser blir det flera frågor och inte så många svar. Om du verkligen vill komma tillrätta med ditt problem tror jag att du skall söka kontakt med exempelvis Ungdomsmottagningen. Kanske att det skulle hjälpa dig att få syn på dig själv och hur du tänker kring andra människor. Kanske det också skulle göra att din ilska mot andra skulle mildras och bli mer hanterbar. Jag hoppas att mitt brev har gett dig något litet bra att tänka på. Du kan också kolla på Killfrågor. Kanske du kan hitta något där som svarar på din fråga. Man kan även chatta med dem vissa kvällar.
Önskar dig och tjejen det bästa.