Slagen och får panikattacker
Hej, för några år sedan så skildes min mamma och pappa. Men min pappa har hjärnskador så jag bor hos mamma på heltid. Sen då vi hade flyttat ut ur huset vi bodde i då skaffade min mamma en ny pojkvän. Men han drack väldigt mycket och jag litade aldrig på honom. Men efter ett tag så bråkade jag och han, minns inte om vad men han hade iallafall druckit och då slog han mig med en stol. Jag hade svårt att gå efter och nu så tänker jag på det hela tiden.
Nästan alla tjejer i min klass vet om det, men ingen jag känner har varit med om något liknande. Sö hur mycket jag än försöker förklara känns det som om ingen fattar.
Och nu när jag börjat förstå vad han gjorde mot mig så börjar jag bli rädd att mamma ska träffa någon ny och att han ska göra samma sak.
För ett tag sedan vaknande jag tidigt och hörde att mamma viskade med en manlig röst. Då fick jag en panikattack i flera timmar. Nu går jag varje dag och tänker på allt det här. Sen han slog mig med stolen har jag haft väldigt svårt att lita på folk jag träffar. Vad ska jag göra för att jag ska bli mindre rädd och orolig ifall mamma skulle träffa någon ny? För jag vill ju att mamma ska ha ett eget liv också och inte bara tänka på mig.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du skriver till oss. Vet din mamma om vad som hänt och hur det påverkat dig? Eller har du inte berättat för att du känner att din mamma vill ha ett eget liv och inte behöva tänka på dig?
Men mammor ska tänka på sina barn och vad barnen behöver för att må bra.
Du fick en panikattack när du hörde att din mamma hade en ny man hemma.
Du måste absolut berätta om det här för någon. I första hand för din mamma om det känns möjligt.
Om hon inte kan hjälpa dig måste du berätta för någon vuxen som du  känner förtroende för.  Finns någon i skolan du kan tala med som skolkurator, mentor eller skolsköterska?
Du kan också ringa eller chatta, anonymt om du vill, med BRIS eller kontakta din ungdomsmottagning. Du kan också läsa på länken här koll på soc vad socialtjänsten kan göra.
Men tala med någon! Så här ska du inte ha det! Du måste kunna känna dig trygg hemma för att du ska må bra.