Jätterädd för hur min mamma ska reagera
Hej, min psykolog på bup ska koppla in socialtjänsten för att min mamma psykist misshandlar mig. (De har varit inblandade förut av andra själ) . Psykologen berättade det för mig samma dag som typ sommarlovet började och det skulle vara uppehåll. Så i agusti ska jag till bup igen. (Mamma vet inget om vad som ska hända)
Min mamma sa att hon skulle hänga sig själv om socialen skulle bli inblandade igen. Hon sa själv att hon skulle strunta i min lillebror som inte får ha sin mamma kvar. jag har ingen bra kontakt med min pappa. JAG ÄR JÄTTERÄDD hur hon ska reagera i agusti. Jag orkar inte. Jag får PANIK. Vad ska jag göra? Hjälp...
Skräckslagen tjej

BUP svarar:
Hej skräckslagen tjej!
Oj vad jobbigt det blev för dig! Din psykolog är säkert orolig för dig och vill att du ska få det bra. Eftersom hon vet att du far illa hemma så vill hon att du ska få det bättre.
Din mamma, å sin sida, verkar också rädd för vad som händer om socialtjänsten kopplas in. Jag tror att du ska försöka tänka så. Jag tror inte att hon verkligen kommer att hänga sig, men jag förstår verkligen din rädsla för det. Det låter som att din mamma inte är så stabil eftersom hon säger som hon gör.
Jag tycker att det är viktigt att du berättar för din psykolog om din rädsla för att din mamma ska skada sig. Det är viktigt för henne och för socialtjänsten att känna till, så att din mamma också får stöd och hjälp. Som jag förstod av ditt brev ska du inte träffa din psykolog förrän i augusti och du är jätterädd nu, så det verkar vara en lång tid att vänta.
Jag tycker att du kan kontakta BRIS, Barnens rätt i samhället. Dit kan man både ringa och chatta. Jag tror att det skulle vara till hjälp för dig att få prata med någon om din rädsla.