Kan man få en fosterfamilj om man är för aggressiv?
Kan man få en fosterfamilj om man är för aggresiv. Tex om föräldrarna inte orkar ta hand om än?
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Skulle det inte vara bättre att få hjälp med att inte vara så aggressiv? Tänk om inte heller fosterfamiljen skulle stå ut - om det nu är så illa som du menar.
Jag tror nog att det bästa är om du och din familj får hjälp, så att det blir bra hemma hos er. Det är nog din familj som har störst möjlighet att hjälpa dig och även stå ut med dig.
Det verkar som om du vill visa din familj hänsyn genom att du skall flytta. Jag tror knappast att det är en bra idé. Man kan få hjälp med den här typen av familjeproblem hos socialförvaltningen. Om ni inte redan har kontakt med dom kanske du kan be dina föräldrar om hjälp att få det.
Du kan förstås även be någon annan vuxen om hjälp som skolkurator eller skolsyster eller höra av dig dit själv. Titta på Koll på soc, - där finns en del att läsa och telefonnummer.
Önskar dig allt gott