Eldade upp en nalle fast jag inte ville
Jag är helt sjuk. Asså t ex när jag skär grönsaker så är det nåt inom mig som säger att jag vill skära mig på kniven, fast jag inte vill så händer det. Asså just det händer inte lika ofta men typ att jag eldar upp nåt. För nån månad sedan eldade jag upp en nalle fast jag egentligen inte ville och nu är mina föräldrar förbannade och litar inte på mig alls. Vill inte att dethär ska hända för känner mig inte bekväm i familjen längre pga att de tycker säkert att jag är psykiskt sjuk. Och det som är jobbigast är att ingen förstår mig utan alla tror att jag ljuger och försöker förklara bort mig. Vad är det för fel? Är jag psykiskt sjuk? Orkar inte med mig själv nå mer, funderar på självmord. HJÄLP.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Jag förstår att du tycker det är jobbigt – både att du själv inte riktigt förstår varför du gör dessa handlingar men också att du inte blir trodd på inom familjen.
Det är svårt att förstå varför detta sker som du beskriver. Jag tycker att det är något du ska prata vidare om och försöka förstå bättre.
Du skulle kunna ta kontakt med en vårdcentral eller en BUP- mottagning. Bra för dig och dina föräldrar som kommer att förstå att du inte ljuger. Så kanske du kan berätta för dem att du skrivit hit och visa dem ditt brev och vårt svar så att ni tillsammans söker hjälp?
Om det inte känns som ett alternativ så tycker jag att du berättar för din skolkurator och ber hen hjälpa dig.
Lycka till!