Kär och skär mig
Jag har gått hos bup 2 gånger men fick ingen hjälp.  Var där i vintras 2016. Men nu är jag tillsammans med en kille han är ett år äldre än mig och han bor ungefär 40 min ifrån mig. I lördags träffades vi och vi hade så jävla roligt och verkligen jätte mysigt. Men sen dess har jag skärt mig för att jag saknar han så extremt mycket. Sen jag gick i fyran har jag skärt mig massa gånger pga andra saker. Men mina föräldrar fick reda på de, anledning till att jag va hos bup. Men nu skär jag på mina lår och vet inte vad jag ska göra, jag gråter mig igenom nätter. För att jag saknar han så extremt mycket. Vad ska jag göra?
Kär som fan

BUP svarar:
Hej och tack för brevet!
Tråkigt att även något som borde vara positivt blivit besvärligt för dig. Att vara kär borde ju bara vara härligt och häftigt!
Det verkar som dina två gånger på BUP inte var tillräckligt. Så kan det vara med svårigheter, att man inte kan lösa dem en gång för alla utan att det kan behövas påfyllning. Jag tycker att du skall ta kontakt med BUP igen för att få hjälp i den här nya situationen. I väntan på det kanske du kan komma ihåg vad som var till hjälp förra gången du var patient hos oss. Går det att gör igen? Om jag förstår dig rätt är det inte kärleken som är problemet utan ensamheten när du inte träffar din kille. Vad kan du göra när du blir ensam för att inte skada dig själv? Kan du söka upp dina föräldrar? Kan du störa ut självskadetankarna med att göra något annat tills tankarna bleknar bort? Jag antar att om du redan varit i behandling för självskada har idéer om vad som kan vara till hjälp. Du kan också kolla på Shedo:s hemsida om du vill ha fler tips.
Önskar dig det bästa!