Prata med mamma om medicinering
Hej.
Jag har dagliga självmordstankar, jag skadar mig själv för att tysta ner mina tankar och kan inte göra någonting krävande längre utan att bryta ihop. Mina betyg sjunker då jag inte har energi att gå till skolan eller plugga
Jag tror att anti-depressiva skulle hjälpa mig. Problemet är att min mamma inte vill att jag ska ta tabletter. Hon ser bara det negativa med anti-depressiva, inte det faktum att de skulle kunna få mig må bättre.
Vad tycker ni? Vad ska jag säga till henne?
Louise

BUP svarar:
Hej!
Det är bra att du funderar över vad du vill och den hjälp du behöver. Att du har det tufft med skolan när du mår dåligt är inte konstigt. Det är viktigt att du får hjälp för att få till en positiv vändning.
På BUP tar vi ett helhetsgrepp och kan tänka tillsammans med dig kring olika typer av insatser som samtal och medicinsk behandling. Tillsammans med behandlare på BUP kan man få stöd i att prata med föräldrar om vad som vore bra. Du kan själv ta kontakt eller göra det med hjälp av föräldrar. Kontaktuppgifter till BUP:s mottagningar finns på vår startsida
Läs också gärna den information jag bifogat.