Jag brukar kräkas
Hej
Jag gick till en klädaffär idag. Jag såg mig själv i spegeln och så blev jag jätte chockad. Att jag är så ful. Så tjock. Jag brukar kräkas. Det kommer förmodligen bli värre nu. Jag känner mig så ensam
vad ska jag göra ? Snälla snälla hjälp mig
Jag håller på att drunkna

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det är många ungdomar som upplever sig som fula och tjocka. Det är naturligtvis jättejobbigt att tänka så om sig själv. Men att försöka hantera detta genom att äta mindre, eller att kräkas, brukar inte ge lyckade resultat. Det är en återvändsgränd.
Så om du känner att du inte kan sluta själv, så tycker jag du ska berätta om din situation. Det kan vara svårt att sluta själv och jag tror du behöver någon att prata med - inte bara om mat men också hur du mår och dina tankar om dig själv.
Om du skulle kunna prata med en förälder skulle det kunna vara bra, men det kan vara svårt. Kanske kan du gå till skolsyster och berätta om att du kräks eller kanske till skolkuratorn. Hen har säkert haft kontakt med många med liknade problem och är van vid problematiken.
En annan möjlighet är att anonymt ta kontakt eller chatta på Tjejzonen som har en speciell avdelning för ätproblem. Där kan du få råd och stöd att hitta alternativ som bättre kan hjälpa dig.
Lycka till!