Tänker jag fel eller rätt
Hej,
Jag skulle vilja fråga er en sak som jag är väldigt osäker på och tror jag skulle behöva få lite bekräftat från er om jag tänker fel eller rätt, då jag insett att jag inte mått bra sedan dess.
För några månader sen, låg jag med en kille men mitt i sexet sa jag att det gjorde alldeles för ont och att han skulle sluta, detta upprepade jag ungefär 3 ggr men han ignorerade det och tog ta i mig lite hårdare vilket gjorde på nått sätt att jag blev chockad. För att försöka få mindre ont , eftersom jag insåg att han inte skulle sluta, så försökte jag tänka på annat och göra mig på nått sätt kåt men det gick ju tyvärr inte. När han hade slutat, hade jag inte bara ont utan att jag började blöda på ett sätt som jag aldrig upplevt förut.
Jag visste och kände att han var mycket starkare än mig och eftersom vi var ensamma i lägenheten så vågade jag inte riktigt slå honom när jag väl sa till honlm att det gjorde alldeles för ont och att han skulle sluta, detta just på grund av att jag blev rädd när jag tänkte på hur han skulle eventuellt kunna reagera om jag gjorde en rejäl och uppenbart demonstrativt fysiskt motstånd.
Min fråga är då, är denna situation som jag förklarat ovan en sådan som man anser vara något som gick över gränsen? Har jag tänkt fel/rätt kring detta?
Jag känt mig bara väldigt sårbar och lite deprimerad och känner inte riktigt att jag varit mig själv sen sedan men vet inte riktigt om jag som sagt tänker rätt.
Vore väldigt tacksam om jag kunde få något svar på detta. Tror det hade nog hjälpt mig ganska mycket att få höra vad en annan person tänker kring detta.
Mavi

BUP svarar:
Hej!
Du har rätt i att han gick över gränsen. Det gjorde ont och du bad honom sluta. Istället tog han i dig hårdare och fortsatte. Du säger också att du var rädd eftersom ni var ensamma i lägenheten.
Efter det har du inte riktigt varit dig själv. Ditt brev uttrycker att du varit med om ett övergrepp.
Jag tycker du ska vända dig till någon att tala med om detta, t ex till ungdomsmottagningen i din kommun. Om du inte talar med någon finns risk att din känsla av sårbarhet och nedstämdhet stannar kvar hos dig under längre tid än vad som är nödvändigt.