Orkar inte kämpa mot mina tvång
Hej! Har skrivit hit jätte många gånger, mamma och några andra vet hur jag mår. Håller på att få hjälp på bup men jag vill inte mer. Vill inte leva längre har haft självmordstnakar i över ett år men nu är det verkligen påriktogt. Vill inte ha hjälp vill sluta mitt liv nu jag orkar inte kämpa,jag vill inte kämpa bara dö. Vill absolut inte leva på min femtonårs dag,fyller nu i sommar. Vill bara dö nu. Dom på bup vet att jag längre inte vill leva men har lagt det lite åt sidan för dom anser inte att det är så allvarligt och håller nu på hjälpa mig med tvången. Men helt ärligt skiter jag i det vill dö oavsett. Men problemet är att jag inte vill bidra till mitt självmord jag har inte mage till,det går bara inte att ta mitt eget liv. Det är det som är så jobbigt att jag vill dö nu men jag kan inte. Önskar att någon hade lagt nåt i min mat när jag inte märkte och att jag bara somnat in och aldrig mer vaknat. Orkar inte mer.
Helt tom

BUP svarar:
Hej!
Du skriver att du håller på att få hjälp med dina tvång på BUP men att du inte orkar kämpa utan vill bara dö. Som jag förstår det så känns det som att dina behandlare inte riktigt förstår hur tungt du har det just nu, stämmer det? Tvång hör ju ihop med oro och ångest och det kan vara en tung och svår tid när ångesten och oron ökar i samband med att man kämpar med att minska de tvång som fungerat som försök till skydd mot ångest. Du behöver berätta för dem hur dåligt du mår och att du behöver ännu mer stöd nu för att orka. Du ska veta att ångesten minskar efter ett tag, men det är viktigt att du berättar hur du mår hela tiden, det är bara du som kan beskriva det.
Det är så starkt av dig att du orkat söka hjälp trots att du helst känner att du bara vill lägga dig ner och dö. Jag vet hur tufft det är att kämpa med tvång men jag vet också att det finns hopp och att du känner så här nu inte innebär att du alltid kommer att känna så. Det gäller att under en tid kämpa sig fram en dag i taget. Även om det känns svårt för dig att tro på just nu så har jag träffat många som fått tillbaka livsglädjen. Och jag tror att även du kan få det.