Mår väldigt dåligt av massa olika skäl
Hej! Jag mår väldigt dåligt av massa olika skäl och pendlar nu mellan liv och död och är väldigt nära på att bara försvinna nu. Jag har kontakt med bup och håller på att få hjälp men vi får se hur det går. Men det är inte därför jag skriver till er. Utan jag är väldigt besvärad med mina mat problem. Jag tränade normalt förut och åt ändå bra och liksom hade en bra hälsa. Men slutade på min träning eftersom jag kom in i en depression och hade ett sjukt dåligt självförtroende. Det var för ungefär två år sen. Och sen dess alltså på två år har jag inte tränat alls. Jag har inte haft en regelbunden träning och min hälsa har inte varit bra,jag har helt enkelt inte tagit hand om mig själv. Det här är något jag tycker är så ointressant samtigt som jag varje dag kollar mig i spegeln och verkligen hatar min kropp och tycker att jag är så tjock och ful och det är så hemskt att bara se mitt tjocka ansikte som jag har. Har haft dåligt självförtroende ett bra tag men det har mest varit för mitt ansikte men på senaste tiden har kroppen blivit ett stort problem också. Folk omkring mig säger att jag har en bra normal vikt,att jag ligger exakt på gränsen till att vara lite överviktig men att jag liksom bara ska hålla min kropp i form. Men jag drömmer verkligen om en mycket smalare kropp,om att vara nett och smal och hatar min klumpiga kropp nu. Men det som gör mig så itreterad är att jag sätter upp planer för mig själv varje dag och tänker att nej nu påriktigt nästa vecka ska jag börja med ett nytt liv och då ska jag göra si och så för att förlora i vikt och få min dröm kropp. Men det crashar för mig varje jävla gång och är så trött på det,att det är omöjligt för mig att börja träna och bli smal. Jag håller mitt "nya liv" i två dagar med tärning och bra kost sedan funkar det inte. Min mamma tycker bara att jag är otroligt lat men säger samtidigt att jag absolut inte är överviktig att jag bara ska komma igång med träningen lite så att jag håller kvar min form och inte går upp mer. Men det viktigaste av allt jag vill ta upp är mitt ätande. Jag äter konstant och det är bara goda saker som då är väldigt dåliga saker. Stoppar i mig massor med chips och godis varje dag,varenda dag efter skolan för att jag mår så dåligt och försöker "dämpa smärtan" sedan får jag sån himla ångest på kvällen och bestämmer mig nej nu imorgon börjar jag en förändring på riktigt. Men det går verkligen inte och jag bara äter igen. Jag kallar mitt ätande för tröstätande och skyller på det. Men det är ju liksom sant jag äter för att jag mår bra i stunden sedan kommer ångesten. Men börjar bli rädd för mitt ätande orkar inte ha det så. Det är inte heller något jag orkar ta upp med bup eller någon annan eftersom jag har så betydligt mycket annan skit nu som jag går igenom, detta är väll det mildaste men tar ändå på mig. Detta tar upp väldigt mycket tid av mina dagar,är så himla osäker antingen vill jag ha kvar min kropp med lite kurvor och så eller bli smal nett o snygg hatar att verkligen vara såhär. Vet inte vad jag ska göra.
så osäker på min kropp

BUP svarar:
Hej!
Du får ett kort svar. Det betyder inte att din fråga inte var befogad - tvärtom. Du berättar naturligtvis vad du vill för BUP. Kanske tycker du detta är oviktigt. Men det är ändå så viktigt att du skriver till oss och det upptar din tid och det berör viktiga frågor -tröstätning, ångest och hur du ser på dig själv.Du vet inte hur du ska göra. Jag tycker att du ska berätta om ditt dilemma och ta emot deras hjälp. Tveka inte!
Lycka till!