Vill ha hjälp att inte bli så arg
Hej jag har en fråga till er!
Om ni kanske kan hjälpa eller inte men jag har opererat min arm men jag får inge respekt (Dom andra brydde sig förut men nu börjar dom dra mig i den armen ochsånt).Bara mina närmsta kompisar som e 2stycken.Men illafall jag vill också ha hjälp att inte bli arg på allt för så fort Min lilla syster kommer hem så bråkar vi för att hon retas och käftar emot hela tiden (lyssnar inte) och jag orkar fan inte mera ibland känner jag att jag vill ta livet av mig för att ingen förstår hur jag mannar och tjatar heltiden.
Så snälla svara!

BUP svarar:
Hej!
Du berättar att du har det riktigt besvärligt med ditt humör och det låter också som att din omgivning gör det besvärligt för dig.
Så bra att du har två nära kompisar som det verka fungera bra med! Det låter som om din lillasyster gör det extra besvärligt för dig och då undrar jag om du har pratat med dina föräldrar om det. Kanske att de inte förstår hur jobbigt du tycker det är med din lillasysters retsamhet och bråken med henne.
Jag förstår av brevet att du överhuvudtaget vill ha hjälp att inte bli arg så fort och då tänker jag återigen på dina föräldrar. Tror du att de kan hjälpa dig på något sätt med det?
Jag tycker i alla fall att du ska börja prata med dom om hur du mår och hur jobbigt det känns att bli arg så här fort. Du skulle också kunna prata med någon lärare du har förtroende för, eller skolkuratorn.
Det som är viktigt är att du får möjlighet att prata med och få stöd av vuxna. Jag skickar också med några artiklar om att bli arg samt några liknande besvarade frågor från andra ungdomar.
Hoppas du får den hjälp du behöver!