Ont i kroppen och svimfärdig
Hej
Jag är en tjej på 11 år som mår mycket dåligt just nu. Jag har ont på olika ställen som armar o ben jag är yr o svimfärdig. Jag klarar nästan inte att göra nåt längre som att handla eller gå i skolan . Jag är ledsen o rädd att jag har nån farlig sjukdom. .Mina föräldrar säger att jag inte har det för vi har varit hos doktorn . Det känns varje dag som jag ska dö och jag orkar inte ha det såhär . Mina föräldrar har försökt hitta hjälp men det finns ingen akut hjälp vad ska jag göra
anonym
Er

BUP svarar:
Hej Er!
Det låter som du har det riktigt besvärligt nu. Det första jag tänker när jag läser ditt brev är att det kanske kan vara bra att kontakta vårdcentralen igen för att försäkra sig om att dina problem inte i första hand är kroppsliga.
Men ibland kan det vara så att man får kroppsliga symtom av känslomässiga orsaker. Kanske blir du så rädd att det ska vara något farligt att du blir yr och känner mer att det gör ont.
Då kan man behöva tala med någon psykolog eller kurator.
Be dina föräldrar tala med vårdcentralen igen, om de inte redan har gjort det. Be dem annars ringa till BUP. Visa gärna dina föräldrar det du skrivit till oss.