Hjälp mig!!
Snälla snäll hjälp mig.!!!!
jag behöver er nu...
Jag förlorade min fina mamma för fyra år sedan och jag kan helt enkelt inte leva utan henne. Jag har försökt. Men det går inte. Jag har en psykolog. Det har jag. Men det hjälper inte. Dem diagnostiserade mig med depression. Men. Jag har ett till problem jag kräks i skolan efter lunchen. Ingen vet. Jag vill ju bara kunna ha något att hålla kvar vid. Kräkningen alltså.  Vad ska jag göra? Jag kan inte leva så här
Hjälp mig!! Jag sjunknar!!!

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Att förlora sin mamma när man ännu är barn är något som påverkar en mycket. Saknaden kan finnas där alltid, men ändå bli lättare att leva med ju längre tiden går.
Hur det utvecklas för dig beror mycket på vilket stöd från och vilken närhet du har till andra vuxna omkring dig. Kan du prata med din pappa så att han kan stödja dig på olika sätt? Finns det någon släkting som står dig nära och kan vara ett särskilt stöd?
För att du ska få en bra hjälp är det viktigt att du försöker säga som det är både att du kräks och att du inte tycker samtalen med psykologen hjälper. Kanske kan samtalen då ändras till det bättre.
När man förlorat någon som varit så viktig som en mamma är, kan man vara rädd för att släppa någon annan nära sig igen. Men det låter viktigt att du talar med någon på ett uppriktigt sätt om hur du mår och om din saknad.
Försök!