Bryter ihop om jag inte kommer bort härifrån snart
Jag mår inte så bra här där jag bor jag vill bort här i från så fort som möjligt.. min mamma och pappa är skilda visst jag skulle kunna  flytta till pappa om jag ville men problemet är att pappa dricker sig full hela tiden när jag är där och hälsar på och mamma och hennes kille vill inte flytta här i från detta skit stället jag har inga vänner nästan och ingen bryr sig om mig jo mina föräldrar men jag kan inte prata om någonting med dom ! om inte jag får hjälp snart så kommer jag bryta i hop när som helst vill bort här i från nu!
cassandra

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev.
Det låter som du har det tufft i tillvaron och jag tror du behöver någon att prata med. Om man inte tycker att man kan prata med sina föräldrar och inte direkt har någon nära vän att vara förtrolig med så blir det ganska tyst och ensamt.
Att någon gång vilja bort från tillvaron och hemmet är inte ovanligt i din ålder. Ofta önskar man att man fick bli myndig och kunna flytta hemifrån och tiden kan i bland gå alldeles förtvivlat sakta. Tids nog blir du också stor och kan flytta var du vill, men än är det några år kvar då du fortfarande är beroende av dina föräldrar.
Att prata med någon om hur du har det hemma tror jag är viktigt, det låter inte bra att din pappa dricker sig full hela tiden, han borde få¨hjälp för det.
När skolan börjar igen tycker jag du ska boka en tid hos skolkuratorn och berätta om din hemsituation. Om inte annat kan hen hjälpa dig vidare till rätt ställe för dig att få stöd.
Nu under sommarlovet kanske det skulle kännas bra att chatta med en klok och vettig "storasyster"? I så fall råder jag dig att klicka dig in på Tjejzonen någon kväll.
Jag hoppas du, trots allt, får en fin sommar.