Min familj är jättejobbig
Hej min familj är jättejobig ska alltid vara mitt fel.stänger av elen så fort jag gör något.Även fast jag kan tycka att jag är lite bekväm.men är väldigt jobbigt vill inte landa i sos eller nått har redan varit där .plus att dem inte lyssnar när jag vill att dem ska gå .Om jag gör något ska det alltid vara morbror fel att jag är dum😧det hatar jag får ej sova borta .
hjälp finns det något jag kan göra
Albin

BUP svarar:
Hej!
Du är i en jobbig situation hemma. Då är det viktigt att vuxna lyssnar på dig för att förstå mer. Att socialtjänsten försöker hjälpa till är viktigt, men du är inte ensam om att tycka att det också kan vara jobbigt med sådana samtal. Försök att trots det berätta hur du känner och vad som blir jobbigt för dig både hemma och i kontakten med dom från soc. Socialtjänsten har som jobb att se barns behöver och hjälpa föräldrar att vara bra föräldrar om det behövs.
Jag tror också att du kan få bra stöd på Bris. Där jobbar vuxna som är vana vid att lyssna på barn och unga. Dit kan man vara anonym när man ringer. De har också en chatt. Det är viktigt att du inte är ensam med hur det är utan att vuxna behöver lyssna på dig och hjälpa till.