Vet inte vart jag ska vända mig
Har ingen aning vart jag ska vända mig så jag försöker väl här!Jag är en 20 årig kille med adhd (Sen två år tillbaka) och utreds nu också för bipolär sjukdom jag bor hemma med med en smygdrickade mamma och en lätt ireteerande farsa. Jag har tyvärr inte haft det så lätt när jag växte upp, jag fick uppleva mycket mobbning, psykisk och fysisk misshandel när jag växte upp både från skola och hemmet. När jag fick min dyslexi diagnos (vid 10 år ålder)så blev det bättre men skadan inombords var redan gjord.kort sagt jag hatade mig själv för att jag va annorlunda och började självskada mig. Ligga runt ,slå mig själv mm. När jag var tvungen att byta skola så fick jag vänner och då slutade jag att bete mig destruktivt och började acceptera läget. När jag började gymnasiet och hamnade i en jätte djup svacka igen pågrund av ny mobbning  och då började jag att försökte ta livet av mig.Slutade på psyk. Klarade gymnasiet nätt och jämt och fick mitt första jobb. Blev tyvärr sjuk av all stress på jobbet och fick tillbaka självmordstankarna och var tvungen att säga upp mig. Fick ett nytt  jobb efter det och gjorde bort mig och hamnade i självmordtankar igen och att vara misslyckad och har intejobbat sen då och det här va för ett år sedan. Nu på pekar mina föräldrar om att att det börjar bli less att jag inte betal för mig.Men jag känner ju knappt några pengar och jag söker jobb! (Tål inte stress så kan inte söka alla jobb)Så jag börjar bli riktigt frustrerad och känner mig hjälp lös av att jag inte vet vad jag ska göra för att få ihop pengar funderar på att börja sälja mig själv igen, för mår redan piss och kan inte må värre och till sist tar jag livet av mig då alla vet om att jag inte tänker leva längre än 30 för livet suger bara och ingen skulle bry sig!
the guy

BUP svarar:
Hej!
Du beskriver att du haft en hel del att kämpa med under din uppväxt och skoltid. De diagnoser du fått och den du nu utreds för kan förhoppningsvis hjälpa dig med att lättare se vad du behöver för stöd och vad som fungerar bra. Det gäller också arbete. Kanske kan de som utreder dig nu ge dig råd om vad för arbete som kan vara lämpligt. För det är ändå bra att ha ett arbete, vara bland arbetskamrater och ha ett liv utanför hemmet snarare än att bara stanna hemma. Det kan vara det som dina föräldrar också menar.
Tala med dem du har kontakt med i den nuvarande utredningen. Kanske kan de råda dig och arbetsförmedlingen hjälpa dig till ett jobb som passar dig.