Jag vet inte vad som hände
Hej
eller va man nu ska skriva, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men såhär.. jag är en tjej på 13 år (snart 14) jag har skilda föreldrar sen 4 år pappa har träffat ny men inte mamma jag skolkar för jag inte klarar av pressen i skolan jag har skadat mig och försökt ta mitt liv, och för några dagar sen så misshandlade jag typ min bästavän och jag vet inte ens varför jag kommer inte ihåg något jag vet inte vad som händer med mig känner inte ens igen mig själv längre
46

BUP svarar:
Hej 46!
Tack för att du skriver, du har en mycket besvärlig situation som du behöver hjälp med.
Att leva i en familj med föräldrar på olika håll och i olika omständigheter kan vara komplicerat i sig, och det behöver man prata om med dom som det gäller. Det är inte alltid lätt, men situationen brukar bli lättare av att man kan vara öppen med varandra. Men självklart är det de vuxna som måste ta ansvar för detta.
Att du känner dig pressad i skolan kan ha flera orsaker. Kanske är din hemsituation rörig och det stör? Kanske har du skolsvårigheter som du inte skrivit om? Du har överreagerat med din bästa vän och det är oklart för dig vad som hände.
Vet dina föräldrar, ser dom, att du skär dig och försökt ta livet av dig? Kan du få hjälp genom dom? Det är viktigt att du har en trygg bas att stå på för att kunna förändra något. Du behöver stöd från någon vuxen, förälder eller annan person som du litar på.
Börja med föräldrarna, men om det behövs så kan du också vända dig till skolkuratorn eller ungdomsmottagningen där du bor. Till ungdomsmottagningen kan du komma själv, men om ni kommer fram till att du behöver professionell hjälp så ska du tillsammans med en/båda förälder komma till BUP. Förutom den vardagliga tryggheten så behöver du också professionell hjälp som de vuxna kan hjälpa dig att få.
Lycka till 46!